עבודה מהבית – מתי ולמי זה מתאים
טיפים להערכות
לעבוד מהבית, כמו כל טרנד חדש, חיכה להזדמנות שנהיה חייבים לבחון אותו… והינה זה הגיע.
מומלץ לבחון האמור באמצעות משולש בעל שלושה קודקודים אשר יש בהם בכדי לסייע לקבלת ההחלטה באשר למימוש האופציה וטיפים לאמור…
לעבוד מהבית, כמו כל טרנד חדש, חיכה להזדמנות שנהיה חייבים לבחון אותו… והינה זה הגיע.
מומלץ לבחון האמור באמצעות משולש בעל שלושה קודקודים אשר יש בהם בכדי לסייע לקבלת ההחלטה באשר למימוש האופציה וטיפים לאמור…
כמו כל תחום חדש, גם עבודה מהבית צריך לאמץ בה דפוסי חשיבה והתנהלות חדשים, לשלב הרעיון בתרבות הארגונית ולהפנים שעבודה מהבית דורשת משמעת עצמית גבוהה, הכנה ארגונית תוך בחינת תפוקות שניתנות למדידה.
מומלץ מאוד לבצע הכנה והערכות באמצעות הדרכה לארגון, למנהליו ועובדיו.
תחום העיסוק
קיימת חשיבות למתן תשובה, האם תחום העיסוק הנדון מתאים לעבודה מהבית, האם העובד נדרש למגע בלתי אמצעי עם עובדים אחרים או הכל מבוצע באמצעות מערכת ממוחשבת.
קיימת חשיבות לבחון האמור מהזוית של העובד, באמצעות ניתוח עיסוקים מהזוית של האחרים לגבי מידת נחיצותם והקשר שלהם עם העיסוק.
טיפים:
הארגון והמנהל
ניהול עובדים מהבית הוא תחום ניהול חדש אשר יש להכשיר את המנהלים. באופן טבעי, מנהל שרגיל להפעיל את עובדיו באמצעות קשר עין, יתקשה לעבוד איתם מרחוק. ארגון שזה מתנגש עם ה- DNA הארגוני ידרש להערך טוב יותר עבודה מהבית.
התאמה לעובד ולסביבתו
לעבודה מהבית נדרשת רמת משמעת עצמית גבוהה. לקום בבוקר בזמן מוגדר, להתארגן, להכנס למסגרת זמן, לתאם ציפיות מול בני הבית, זה אתגר מורכב הדורש תיאום ציפיות, הכנה והדרכת העובד.
הרציונל העומד מאחורי תוכנית ה- Mentoring בארגון, שהוותיק המנוסה והיודע חונך את הצעיר, חסר הניסיון והידע. שני הצדדים מרוויחים, ובארגון נשמר הידע המצטבר. תוכנית ה- Mentoring מאפשרת לגייס בכירים/ ותיקים המהווים...
מנהלים יקרים, אנחנו בעיצומו של משבר בריאות בעולם בכלל ובישראל בפרט. המשפט השכיח ביותר שנשמע לגבי האמור: "רב הנסתר על הגלוי". בעולם הניהול, תחום אי הוודאות הוא מהאוייבים הגדולים שמשפיעים על יכולת תפקוד...
אחד מהאמצעים היעילים בתהליך העברת מסרים - הוא שימוש בהומור. בעולם המוצף בגירויים, בכדי להעביר מסרים אתה חייב ליצור למשתתפים חוויה ואין חוויה כמו צחוק קבוצתי. (נסו להזכר בחוויות הנאה ותזכרו...
כאשר דנים בשימוש בכלים מתחום התקשורת הבינאישית, במערכות יחסים בין אנשים (בני זוג, חברים, עמיתים וכו'..) ובין בעלי פוזיציות (מנהל- עובד, יועץ- נועץ, מנחה – משתתף, מורה- תלמיד, הורה- ילד...