פיתוח הדרכה


מרבית העובדים המתקבלים לעבודה בארגון זה או אחר שואפים ללמוד דברים חדשים ולהתקדם, והם שמחים לקבל הדרכה בתחום אשר יעביר אותם לתפקיד הבא. פיתוח הדרכה הוא אחד הכלים החיוניים לשמירה על העובד בארגון, למניעת מצבים של שחיקה בעקבות עבודה מונוטונית ולעידוד העובדים לתרום להתפתחות הארגון שבו הם נמצאים. פיתוח ההדרכה הוא למעשה אסטרטגיה לטווח ארוך, המאפשרת לשפר את ביצועי הארגון ולהתמודד עם השוק התחרותי.

פיתוח הדרכה בארגונים וחברות

פיתוח הדרכה נדרש בכל ארגון וחברה אשר מעוניינת לפתח את העובדים והמנהלים שלהם במחלקות השונות. אלה כמה דוגמאות למחלקות בולטות שבהן מומלץ להכין מערך הדרכות:

  • הדרכה למחלקת שירות לקוחות – מחלקה זו משפיעה על שביעות רצונו של הלקוח מהשירות שהוא מקבל, ולכן על עובדיה לעבור הדרכות אשר יסייעו להם להתמודד עם כמויות הפניות הרבות שהם מקבלים בכל יום. בהדרכות ילמדו אנשי מחלקת השירות על הדרך הטובה ביותר לזהות לקוח, יקבלו טיפים לניהול משא ומתן עם לקוח "עקשן" וכלים לטיפול בתלונות ויעברו סדנת התמודדות עם לחץ.
  • הדרכה למחלקת מכירות – במקרים רבים אנשי המכירות אחראים על הרווחים העיקריים של הארגון. הם משכנעים אנשים להצטרף אל החברה כלקוחות ומגדילים בכך את ההכנסות הכספיות. המכירה אינה רק עבודה, אלא גם אמנות, ולכן על אנשי המכירות לעבוד הדרכות בנושאים כמו אמנות השכנוע והתמודדויות עם התנגדות נמרצת של איש השיחה שלהם לרכישת מוצר החברה.
  • הדרכת בטיחות – הדרכה זו רלוונטית לכלל העובדים מהמחלקות השונות ומטרתה העיקרית היא לרענן את כללי הבטיחות. ההדרכה חיונית לא רק לעובדים במקומות שיש בהם סיכון (כמו עובדי שטח או חשמלאים), אלא גם לעובדי משרד. בהדרכה זו עוברים על נושאים חשובים כמו ירידה למקלטים בעת מלחמה, התנהגות נכונה בעת רעידת אדמה או פתחי הימלטות במקרה של שריפה.

אור פנימי: הקשר בין חג החנוכה לייעוץ ארגוני

  חג החנוכה, מעבר למשמעותו ההיסטורית והדתית, טומן בתוכו תובנות שניתן ליישם גם בעולם הייעוץ הארגוני. החג עוסק בניצחון האור על החושך, באמונה באפשרי (לעיתים, כנגד כל הסיכויים) ובכוחם של מעטים לשנות...

המשך קריאה

מרכז הדרכה גישות ברחובות

המקום המושלם לקורסים, הכשרות וימי עיון בעידן בו הידע, הצרכים והמיומנויות הנדרשות משתנה כל הזמן, עולה הצורך בהכשרות צוותים, בקורסים למנהלים ולעובדים ולכנסי נציגים ולקוחות. קבוצת גישות אשר חרטה על דגלה...

המשך קריאה

העצמת צוותים עם סדנאות שמקדמות הצלחה

כל מנהל רוצה שהעובדים שלו יהיו גם מקצועיים שיודעים להציב מטרות ולעמוד בהן וגם ישמחו בחלקם ויהיו מרוצים במקום העבודה שלהם. יש ארגונים או מקומות עבודה שיש בהם מערכים שלמים...

המשך קריאה

ליצור תוכניות הדרכה מותאמות אישית לצורכי הארגון

הדרכה עבור העובדים היא אחד הנושאים החשובים ביותר שבזכותו העובדים יכולים לשדרג את הידע המקצועי שלהם ואת היכולות שלהם. כל מקום עבודה רוצה להיות הטוב ביותר בתחומו ולשם כך צריך...

המשך קריאה

פיתוח הדרכה

קבוצת גישות למצוינות מספקת מזה שנים רבות אימון, הכשרות והדרכות מקצועיות לעסקים, קבוצות וארגונים שונים במשק הישראלי, כולל גופים מובילים בתחומים שונים. בין ההדרכות השונות ניתן למצוא הדרכות לעובדים, מנהלים וארגונים. ההדרכות מגוונות ובדרך כלל מיועדות לשיפור, מצוינות והתייעלות העבודה בעסק, במחלקות מסוימות שלו ולשפר את ביצועי העובדים והתנהלותם. פיתוח הדרכה היא סדנה המלמדת איך לפתח הדרכות ברמה גבוהה, להעביר את המסר הנדרש ולעמוד מול הקהל.

מה נלמד בסדנת פיתוח הדרכה?

  • – הגדרת מטרות ההדרכה – מהי המטרה של ההדרכה? להכשיר עובדים על מכירת מוצר חדש? להכשיר עובדים לעבודה על מערכת חדשה או מכשיר חדש? להלהיב את העובדים לקראת תחרות עובד החודש? לעדכן את העובדים בכמה דברים? להעביר את עיקרי החזון של המנהל החדש? וכו'
  • – אפיון ההדרכה ובנייתה – לאחר שיש לנו מטרות ניתן יהיה להתחיל לבנות את ההדרכה בהתאם למטרות שלנו. נתחיל בנושאים כלליים שנרצה להעלות, נתחיל לחבר בין הנקודות ולרשום לעצמנו מסרים שחשוב לנו להעביר. לאחר מכן תקבלו טיפים נוספים של דבר שכדאי שיהיו בהדרכה כדי לשמור על ערנות הקהל והחיבור שלו לנושא.
  • – בניית מצגת הנלוות להדרכה – חלק חשוב מכל הדרכה היא בניית המצגת ו/או תצוגה ויזואלית של ההדרכה או המסרים שלה.
  • – דיבור מול קהל וטיפים חשובים – חלק חשוב בהעברת המסר היא לדעת להעביר אותו בצורה נכונה, לדעת להתנהל מול קבוצה של אנשים ללא קשר לגודל שלה ולהעביר את המסרים בצורה נכונה ואסרטיבית.
  • – איך להעביר את המסרים הנדרשים בהדרכה בצורה נכונה ומקצועית.
  • – שיפור מנהיגות, כריזמה ויצירתיות – כדי לאפשר לקהל להתחבר אליכם, לכבד את מה שאתם אומרים ו/או לשתף אתכם פעולה.
  • – ועוד…

מתי כדאי להזמין סדנת פיתוח הדרכה?

סדנת פיתוח הדרכה יכולה להתאים לכל ארגון או קבוצה הזקוקים בידע מקצועי בתחום פיתוח הדרכות פרונטליות והעברתן. זו יכולה להיות סדנת מנהלים מצוינת למשל שכן בארגונים רבים מנהלים צריכים להעביר הדרכות מדי שבוע ולעתים גם מדי יום לעובדים שלהם. העובדים יקבלו את ההכשרה המקצועית הנדרשת כדי להעביר את ההדרכה בצורה הנכונה והמקצועית ביותר וכן כלים לבניית ההדרכה בהתאם למטרות שלה מה שישפר וייעל את העבודה בארגון וישפר את הביצועים בשטח.