פיתוח הדרכה בארגונים

מה כולל התהליך:

פיתוח הדרכה והכשרת עובדים בארגון חשובים לכל ארגון שרוצה למצות את הפוטנציאל שלו. הדרכה וסדנאות לעובדים עוזרים לרענון ומסייעים לפיתוח הארגון, הם מונעים שחיקה של עובדים ויוצרים תחושה שהם מתחדשים בעבודתם. שומרים על עובדים מעודכנים בכל הנוגע למגמות טכנולוגיות עכשוויות, ומוסיפים חיים חדשים גם לעובדים וגם לארגון.

הקשר בין הדרכת עובדים בארגון ופיתוח הדרכה מבוססת אסטרטגיה:

  • התפתחות בארגון נוצרת לא רק על ידי פיתוח העובדים אלא גם על ידי חידוש ושינוי של אסטרטגיה, בהתאם למגמות השונות של השוק ומטרות הארגון.
  • כשמדובר על פיתוח של אסטרטגיה, השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא: איך ניתן להצליח בעתיד הקרוב? פירושו, לדעת איך לנצל את הכישרון ואת המשאבים של הארגון בצורה הטובה ביותר.
  • ההצלחה במשימה תלויה גם בעובדים, שצריכים להיות שותפים בתהליך פיתוח האסטרטגיה וביישומה. על מנת להעביר לעובדים את המשמעות של האסטרטגיה החדשה, אפשר להתחיל במספר הרצאות העשרה.
  • ארגונים לא יכולים להסתפק רק בהרצאות פרונטליות, וחשוב לקחת בחשבון גם דרכים אחרות שירתמו את העובדים לשינוי. ניתן לעשות זאת על ידי הדרכה שתתמקד בתהליך שאמור לעבור כל עובד בארגון לקראת יישום האסטרטגיה החדשה.

גישות לפיתוח אסטרטגיה חדשה בתחום הדרכת עובדים:

  • קיימים גורמים שונים שמביאים לפיתוח אסטרטגיה חדשה, לדוגמה: אפשר לפתח אסטרטגיה כדי להגדיל את הרווחיות (אולי באמצעות שילוב הדרכת מכירות), כדי להשיג נתח שוק רחב יותר, על מנת להגביר את שביעות רצונם של הלקוחות כדי להשלים פרויקט במסגרת תקציב נתון.
  • כדי לקבוע מה תהיה האסטרטגיה החדשה, הארגון חייב להבין לעומק את הגורמים הסביבתיים, הפנימיים והחיצוניים שמשפיעים עליו. בעזרת הבנה זו יוכל לזהות את היתרונות הברורים שלו ולהשתמש בהם כדי להגיע להצלחה. בהמשך, הארגון יוכל לקבל החלטות מושכלות וליישם את האסטרטגיה שלו ביעילות רבה יותר.

 פיתוח אסטרטגיה מלווה בפיתוח והדרכת עובדים:

  • הדרכת העובדים היא קריטית לצמיחה ולהתפתחות של הארגון.
  • העובדים מעריכים את הלמידה וההדרכה במקום העבודה, שמאפשרת להם לפתח את הידע והכישורים שלהם. אחד המחקרים שבדק את השפעת ההדרכה על הארגון מלמד שמעל ל-40% מהעובדים ציינו שהדרכה במהלך העבודה תרמה לעלייה בפריון שלהם ו-35% אמרו שהיא שיפרה את המורל שלהם. מספר לא מבוטל של מעסיקים שהשתתפו במחקר טענו שהדרכה שכזו גם מפחיתה את השחיקה בעבודה.
  • באמצעות ההדרכה העובדים לומדים דברים חדשים שרלוונטיים לעבודה שלהם, או לומדים כיצד הם יכולים לעבוד בצורה יעילה יותר.
  • ארגון שמספק הכשרה לעובדים, מסייע גם להגדלת ערכם של העובדים בשוק העבודה. זה חיוני מאוד לעובדים בימינו שרבים מהם מוצאים את עצמם, אחת לכמה שנים, מחפשים מקום עבודה חדש.
  • ההדרכה מעצימה את צוות העובדים ומספקת להם כישורים מתאימים. ההכשרה מסייעת לכך שהעובד ישתדל להעניק את השירות הטוב ביותר שהוא יכול לתת.
  • על מנת לאפשר את צמיחה, ההדרכה וצוות הפיתוח צריכים להיות חלק חיוני בכל ארגון. היתרונות של ההדרכה והחיסכון בעלויות כתוצאה מהכשרת העובדים – עולים בהרבה על העלויות של ההדרכה עצמה.

אנחנו בגישות הדרכה ויעוץ מומחים בבניית מערכי הדרכה מזה 30 שנה מתמחים בהעברת סדנאות וקורסים לעובדים ומנהלים.

אנו נבנה עבורך ועבור עובדיך תכנית הדרכה ייחודית המותאמת לצרכיי הארגון, תוך שימת דגש על פיתוח מיומנויות התנהגותיות נדרשות בדרכים חווייתיות המבוססות על "מודל המצוינות" של ד"ר צבי ברק, מנכ"ל קבוצת גישות.

 


לפרטים: 077-2318853 | hadracha@gishot.co.il


** ההדרכות ניתנות גם באונליין **