קורסים

מותאם לעובדי הוראה בכל מסגרות החינוך

בהיקף של 60 ש”א, כ 10 מפגשים, מס. משתתפים: עד 20 משתתפים בקורס

1

כישורי הנחיה ואימון למורי בית הספר

 

רקע:

השאיפה למצוינות הופכת להיות יעד מרכזי במערכת החינוך בכלל ובבתי-הספר בפרט. הגורם המוביל בתהליך זה היא המורה, הנדרשת למיומנויות התנהגותיות נוספות להשלמת תפקידה המקצועי בהוראה. מיומנויות כישורי הנחיה ואימון הם מן הכלים אשר יאפשרו למורות למצות את המרב והמיטב בעבודתן.


מטרת הקורס:

הקניית מיומנויות התנהגותיות מתחום מדעי ההתנהגות, בשילוב התנסויות, תרגול ופיתוח יכולות אישיות, במטרה לסייע למורות לקדם את עצמן ואת תלמידיהן בשאיפה המתמדת למצוינות.

2

מחנך כמנהל כיתה

 

רקע:

תפקיד המחנך הינו תפקיד מורכב ולו השפעה רבה על תפקוד הכיתה. אתגרים רבים ניצבים בפני המורה המחנך ממנו מצופה להנהיג ולנהל את כיתתו ולקדם את תלמידיו הן מבחינה רגשית והן מבחינה לימודית. מורכבות זו דורשת מיומנויות ניהול ומנהיגות שחשוב לטפח במסגרת הבית ספרית ולאמן את צוות המורים.


נושאים מרכזיים:

    • המחנך כמתווה דרך לשינוי
    • תקשורת בינאישית אפקטיבית לזיהוי צרכי התלמידים בכיתה
    • התאמת סגנון התקשורת בהתאם לצרכי התלמיד
    • ניהול רגשות אפקטיבי
    • בניית תכנית עבודה לכיתה, יעדים וחזון
    • הקשבה ככלי לקידום יעדי הכיתה
    • ניהול זמן וקביעת סדרי עדיפויות
    • ממשבר לאתגר- ניהול משברים, קונפליקטים והתנגדויות
3

השעה הפרטנית – כישורים אישיים ובינאישיים לקידום הקבוצה

 

רקע:

במסגרת תכנית "אופק חדש" במערכת השעות של כל מורה ומורה כלולות שעות פרטניות עם קבוצות תלמידים קטנות. מפגשים אלו מהווים אתגר למורה, עליו לנהל ולקבל החלטות ולהוביל את הקבוצה ליעדים חדשים. קורס זה היינו קורס יישומי אשר ייתן כלים למורה להתמודד ולהוביל את קבוצותיו למצוינות.


נושאים מרכזיים:

  • מטרות ויעדי השעה הפרטנית, מאפיינים ויתרונות הקבוצה הקטנה.
  • המורה כמוביל קבוצה קטנה – מנהיגות אישית.
  • אינטליגנציה רגשית ככלי לניהול קבוצה קטנה.
  • בניית תכנית עבודה ספציפית לשעה הפרטנית בהתאם לצרכי הקבוצה.
  • כישורים אישיים ובין אישיים בין חברי הקבוצה והובלתם להגשמת יעדים.
  • משוב והערכה – כלים יישומיים למתן משוב אפקטיבי והערכה לתלמיד במטרה לקדם את התלמיד במסגרת השעה הפרטנית.

סדנאות

המשך קריאה