סדנאות

מותאם לעובדי הוראה בכל מסגרות החינוך

היקף: חצי יום - 5 שעות הוראה, עד 20 משתתפים בקבוצה

1

המורה כמנהיג משפיע ומוביל לשינוי

 

הסדנא תעסוק במיצוב המורה כמנהיג, פיתוח מיומנויות תקשורת ומיומנויות הובלה, תפתח נושאים רלוונטיים כגון תפקיד המורה כמתווה דרך, כנותן דוגמה אישית ועוד.

נושאים מרכזיים:

  • מהו מורה מנהיג?
  • מהות הקשר בין המורה המנהיג לתלמידיו.
  • תקשורת אסרטיבית מול התלמידים / הורים.
  • עוצמה וסמכות בקרב המורים – ברמה האישית והתפקודית.
  • מורה כנותן דוגמא אישית.
  • מורה כמתווה דרך וקובע מדיניות.
2

פיתוח עבודת צוות בית ספרית

 

עבודת צוות יעילה ופורייה הינה מרכיב חשוב להצלחת העשייה החינוכית בביה"ס. יש בכוחה של עבודת הצוות יכולת לקידום מטרות ביה"ס ויעדיו, להוות תמיכה במורה והשפעה על הצלחתו כאיש חינוך.

נושאים מרכזיים:

  • חשיפת המורים לתועלות וליתרונות הטמונים בעבודת צוות בביה"ס.
  • גיבוש צוות ביה"ס לצוות מוביל ואפקטיבי.
  • עבודת צוות אפקטיבית לקידום ומיצוב בית הספר.
  • ניתן לקיים סדנא לרכזי מקצוע / שכבה בניהול צוותים ופיתוח עבודת צוות.
3

סוד הכישורים המנצח – המפתח לצמיחה אישית ומקצועית

 

סדנא המבוססת על “מודל סוד הכישורים המנצח”- עפ”י ספרה של דר’ מיכל שלי – מנכ”ל ‘גישות הדרכה וייעוץ’. המודל עוסק ב-17 כישורים בסיסיים לפיתוח מיומנויות התנהגותיות באמצעות אימון אישי.

במסגרת סדנא זו נעסוק בפיתוח כישורים עיקריים  הנדרשים להצלחה בפן האישי והמקצועי. הסדנא תועבר באופן חוויתי ומרתק  ותעניק למשתתפים כלים פרקטיים ליישום.


נושאים מרכזיים:

  • זיהוי הכישורים החשובים להצלחה בקרב מורי ומנהלי בתי הספר.
  • מוקדי התייחסות ליצירת סיפוק והנאה מהעבודה בכלל ובתחום ההוראה בפרט.
  • כיצד לתקשר טוב יותר עם המעגלים הסובבים אותנו.
  • לקיחת אחריות אישית כבסיס למימוש עצמי בעבודה ובחיים הפרטיים.
4

אינטליגנציה רגשית – כלי לשיפור אקלים כיתתי

 

כיצד מחשבה ורגש מובילים למימוש הפוטנציאל בעבודת המורה. האינטליגנציה הרגשית כוללת יכולות כמו מודעות עצמית, ביטחון עצמי, דבקות במשימה, מוטיבציה עצמית, אמפטיה וכשירות חברתית, יכולת להשפיע וליזום, לקבל שינוי, ועוד יכולות אשר להן חשיבות עליונה להצלחה.


נושאים מרכזיים:

  • חשיפת המורים לעולם האינטליגנציה הרגשית והכרות עם נדבכיו
  • טכניקות ליישום האינטליגנציה הרגשית בהוראה ובחיי היומיום
  • כלים להטמעת אינטליגנציה רגשית בקרב התלמידים
5

תקשורת בינאישית אפקטיבית – עם הורים, תלמידים ועמיתים

 

תקשורת בינאישית הינה מאבני היסוד החשובות ביותר בכל אינטראקציה. אבחון נכון של המסרים המועברים במגע עם הורים מאפשרת תקשורת יעילה המתאימה לדרישות המצב המשתנות. יחד עם זאת, כאשר אנשים מדברים, הם מדברים בשתי שפות: שפה מילולית ושפה בלתי מילולית, וכולנו קשובים לשתיהן.


נושאים מרכזיים:

  • הקניית כלים ומיומנות ליצירת תקשורת יעילה, רגישה וסמכותית מול ציבור ההורים, תלמידים ומורים.
  • אפיון טיפוסים שונים של אנשים ודרכים אפקטיביות להתמודד עימם ולהשפיע עליהם.
  • שפת גוף כמקדמת תקשורת – כוחה והשפעתה של התקשורת הבלתי מילולית.
6

ניהול אפקטיבי של זמן, בעבודת המורה

 

הזמן, שלא כמו כוח אדם או כסף, הוא משאב מתכלה ואין לנו יכולת לצבור אותו או להשיבו. על מנת לנהל זמן נכון יש לתכננו ולהיערך באופן שיטתי לניצולו המלא.


נושאים מרכזיים:

  • טכניקות לניהול אפקטיבי של זמן בעבודת המורה.
  • תהליכי מתן עדיפויות במשימות המורה בשגרת היום יום.
  • זיהוי גורמי הפרעה ובזבוז זמן.
7

מיומנויות הפרזנטציה – עמידה מול תלמידים, הורים ומורים

 

פרזנטציה מצוינת כוללת אלמנטים שיכולים לשמש כטקטיקות להפוך כל שיעור, הרצאה או אסיפת הורים ליותר אפקטיבית כאשר המשתתפים יקשיבו, ישתתפו, יתעניינו, ובסוף גם יזכרו ויפנימו.


נושאים מרכזיים:

  • כלים ושיטות לעמידה מול קהל תלמידים, הורים ומורים.
  • מיומנויות להשגת קשב.
  • שפת גוף ו״אינטונאציה״ כטכניקה להעברת מסרים בצורה האפקטיבית ביותר.
8

לקבל החלטה, ולבצע

 

החלטות רבות ניכרות בדרכנו מידי יום, לעיתים בפעולות פשוטות ולעיתים בפעולות מורכבות.

בסדנא זו נקנה כלים לזיהוי מכלול ההשלכות וכלים תומכי ביצוע ההחלטה, כמו כן נכיר מודלים וטכניקות לקבלת החלטות ויישומם.


נושאים מרכזיים:

  • סגנונות אישיים בקבלת החלטות.
  • זיהוי המודל האישי המשפיע בקבלת החלטות.
  • מיפוי סוגי הלחצים המשפיעים בקבלת החלטות
  • הכרת מוקדי הקושי בקבלת החלטות.
  • דרכי איסוף מידע ובדיקת אלטרנטיבות.
  • הצגת דרכים שונות לקבלת החלטות.
9

יצירתיות בהוראה

 

בעולם מתחדש ומלא גירויים, נדרש המורה ליצירתיות רבה במציאת דרכים חדשות, פתרונות מקוריים וטכניקות מגוונות להעברת חומר הלימודים לסגנונות שונים של תלמידים וליצירת אווירת לימודים בכיתה.


נושאים מרכזיים:

  • חשיבה יצירתית ככלי חשיבה יישומי בכיתה.
  • שלבים בתהליך היצירתי.
  • הסרת מחסומים וקיבעונות נפוצים.
  • יצירתיות בהנעת תלמידים.
  • כיצד לארגן אסיפת הורים יוצאת דופן.
10

ניהול יעיל של קונפליקטים

 

סדנא זו עוסקת בהבנת סוגי הקונפליקטים איתם מתמודדים המורים בשגרת היום-יום ברמות השונות תוך נגיעה בממשקים הרבים במסגרת תפקידם. בסדנא זו נקנה כלים להתמודדות עם הקונפליקטים תוך שילוב של זיהוי סגנונות שונים של טיפוסי תקשורת והדרך לניהול שיחה יעילה.


נושאים מרכזיים:

  • מקורות וסוגי הקונפליקט של המורים.
  • הקונפליקט כמנוף לצמיחה וכמקדם תקשורת והתחייבות.
  • שלבים בהתפתחות הקונפליקט.
  • סגנונות ניהול קונפליקט.
  • הכנה מוקדמת להתמודדות עם התנגדויות צפויות מול תלמידים / הורים.
  • תופעת הקיבעון – טכניקות וכלים לחילוץ והיחלצות.
11

מצוינות אישית ובית ספרית

 

סדנא זו תתמקד בפוטנציאל המצוינות תוך מתן דגשים אישיים ומקצועיים למשתתפות למימוש ומקסום היכולות האישיות והפוטנציאל האישי.


נושאים מרכזיים:

  • נקודת המוצא במימוש הפוטנציאל האישי.
  • דרכים להתמודדות אפקטיבית ויעילה עם האתגרים השונים מולם אנו ניצבים.
  • טכניקות וכלים ליישום מודל המצוינות עפ"י תורתו של דר’ צבי ברק.
  • מהן חוזקות אישיות וכיצד ניתן להשתמש בהן לקידום מטרות אישיות ובית ספריות
  • קביעת מטרות ויעדים אישיים ומקצועיים.
  • "מוקדי התייחסות" בדרך למימוש עצמי – זמן, חשיבות, יעדים, איזון, רגישות העדפות וכישורים.

קורסים

המשך קריאה

הרצאות ייחודיות לחדרי מורים, מפגשי הורים- מורים, לפתיחת שנה או כל אירוע מיוחד אחר.

ההרצאות במחיר מיוחד למוסדות חינוך. ההרצאות יותאמו לקהל המשתתפים ויעדי המפגש.


מצוינות אישית במערכת חינוכית – הלכה למעשה

מימוש הפוטנציאל האישי בשאיפה למצוינות אישית וארגונית

מרצה: דר' צבי ברק – מומחה למדעי ההתנהגות

נקודת המוצא במימוש הפוטנציאל האישי, תחילתה בראש ובראשונה ביחיד, במוכנותו, ברצונו ובהשקעתו.

על מנת לפתח, להעצים ולהתמודד באפקטיביות וביעילות עם האתגרים השונים מולם אנו ניצבים, עלינו לרכוש את הידע, הכלים והטכניקות למימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי בשאיפה למצוינות אישית וארגונית.

עפ"י מודל המצוינות, שפותח ע"י דר' צבי ברק, אשר זכה וזוכה להערכה רבה, ניתן לאמן כל אדם וצוות למצוינות, שמשמעותה מימוש ומיקסום היכולות האישיות והפוטנציאל הארגוני, תוך שיפור מתמיד ועמידה ביעדים, כשהמוטיב המרכזי הנו "מבחן התפוקה".

ההרצאה תהא המחשתית, מלווה בהומור ותעסוק בטכניקות וכלים מתחום מדעי ההתנהגות לשיפור המיומנויות ההתנהגותיות.