בניהול כל עסק, חברה או ארגון מתקיימים שני מרכיבים:
התהליך הניהולי – המאופיין בסך כל הפעילויות בארגון – האנושיות, הכלכליות והטכנולוגיות
והשני – התוצאה העסקית – התוצאה שנוצרה באמצעות התהליך הניהולי.
תהליך הניהולי ואיכותו
באופן טבעי, עיקר האנרגיה של המנהלים מוקדשים לתהליך הניהולי ולאיכותו, זה מרכיב מאוד חשוב המהווה את עיקר הזמן והמשאבים של "החיים בארגון".
המנהלים והעובדים מייחסים לתהליך המתרחש בארגון חשיבות רבה ובו ממוקדת האנרגיה האנושית, בתקווה שהתהליך יוביל לתוצאה הרצויה.
תוצרי העובדים או/ו תוצאות הארגון
"בסופו של יום" גם אם אנחנו לא אוהבים זאת, ערך "התהליך הניהולי" או "ערך הניהול" נמדד על פי תוצרי העובדים או/ו תוצאות הארגון ולא על פי איכות התהליך הניהולי.
מכאן, וזה מחייב כל מנהל שניהול איכותי יהיה ניהול, בו המנהל לאורך כל התהליך הניהולי בוחן את תוצאות הארגון ו/ או תוצרי העובדים.
המבחן האמיתי
וכמה שזה עצוב… שהמבחן האמיתי של הצלחה אינו מתייחס לאיכות התהליך אלא לתוצאותיו.
במילים אחרות, גם אם זה נשמע לא הוגן
"ערך הניהול נמדד על פי תוצרי העובדים ו/או תוצאות הארגון"
ולא עפ"י איכות "התהליך הניהולי". ולא אחת זה יותר לכולנו תסכול גדול…
"דברים שרואים משם לא רואים מכאן..." אחד האתגרים הגדולים שלנו בתקשורת בינאישית בכלל וכאנשי מדעי ההתנהגות בפרט, היא לראות את הדברים מהזוית של האחר. האמור בא לידי ביטוי במערכת היחסים הבינאישיות, המשפחתיות,...