שימוש בהומור בתהליך העברת מסרים

מצוינות במעגלי החיים / ד״ר צבי ברק


אחד מהאמצעים היעילים בתהליך העברת מסרים – הוא שימוש בהומור.

בעולם המוצף בגירויים, בכדי להעביר מסרים אתה חייב ליצור למשתתפים חוויה ואין חוויה כמו צחוק קבוצתי. (נסו להזכר בחוויות הנאה ותזכרו שהיה שם הרבה צחוק…)

השימוש בהומור יוצר גירוי אצל המאזינים להקשבה ושומר על עירנותם. הגירוי פועל על הרובד הרגשי והערנות כתוצאה מ"מתח חיובי" שנוצר באמצעות סקרנות והפתעה.

ההומור חודר "הגנות אישיות" ושובר ציפיות קבעוניות מהעבר, אשר מטבען הן סובייקטיביות ומקורן בידע, ניסיון  וחוויות קודמות (אתה נכנס להרצאה והתיישבת – אתה כבר עייף…) השימוש בהומור יוצר תגובת היפוך חזקה המעצימה את החוויה.

חשוב לזכור

מיומנות השימוש בהומור

ההומור הוא מיומנות ככל מיומנות וניתן לפתחה… אך אם לא הצלחת לסגל לעצמך את אמנות השימוש בהומור…

לכל הפחות, תהנה מהומור של אחרים.

השימוש בהומור מוביל לצחוק אצל המשתתפים ובאופן טבעי צחוק בקבוצה יוצר הנאה,

התלהבות מהחוויה ותחושת שייכות.


1

ההומור יהיה אפקטיבי אם נשמור על מספר כללים:

  • התאמה מלאה לקבוצה לאופייה ולרמתה.
  • משרת את מטרות המפגש ויעדיו.
  • שימוש בהומור רלוונטי לסיטואציה
  • כל בדיחה חייבת שתיצור תובנה לנושא המוצג.
  • נשוא ההומור אני והאחר ולא הקבוצה.
  • שמירה על מינון ואיזון בשימוש בהומור.

המפתח הוא: רגישות לסיטואציה ושימוש בבקרת השכל הישר.

    הכשרת מנטורים

    הרציונל העומד מאחורי תוכנית ה- Mentoring בארגון, שהוותיק המנוסה והיודע חונך את הצעיר, חסר הניסיון והידע. שני הצדדים מרוויחים, ובארגון נשמר הידע המצטבר. תוכנית ה- Mentoring מאפשרת לגייס בכירים/ ותיקים המהווים...

    המשך קריאה

    התמודדות עם משבר - הלכה למעשה

    מנהלים יקרים, אנחנו בעיצומו של משבר בריאות בעולם בכלל ובישראל בפרט. המשפט השכיח ביותר שנשמע לגבי האמור: "רב הנסתר על הגלוי". בעולם הניהול, תחום אי הוודאות הוא מהאוייבים הגדולים שמשפיעים על יכולת תפקוד...

    המשך קריאה

    תקשורת בינאישית

    כאשר דנים בשימוש בכלים מתחום התקשורת הבינאישית, במערכות יחסים בין אנשים (בני זוג, חברים, עמיתים וכו'..) ובין בעלי פוזיציות (מנהל- עובד, יועץ- נועץ, מנחה – משתתף, מורה- תלמיד, הורה- ילד...

    המשך קריאה

    כללים למיתוג עצמי

    רבים מאיתנו אנשי אמצע החיים שרוצים להפוך את כישורנו, השכלתנו, ניסיוננו והידע הרחב שצברנו על פני השנים לעיסוק מרכזי בחיינו, באם אכן ברצוננו לייצר ערך מכישורנו, אנחנו חייבים למתג עצמנו...

    המשך קריאה
    מעבר לסרגל הכלים