ניהול שינוי

מצוינות במעגלי החיים / ד״ר צבי ברק

קיימים שלושה מאפייני שינוי

1. שינוי מבחירה 2. שינוי בידיעה / הסכמה 3. שינוי בכפיה (ללא הכנה)

המושג שינוי נתפס בדרך כלל כאירוע שלילי (החסרה, לקיחה, מניעה וכו’…) ולא כאירוע חיובי (קבלה, הוספה, רווח וכו’…), החיובי נתפס כמובן מאליו… שינוי בכפיה יוצר קיבעון, על כן חשוב ללמוד ולתרגל את השיטות לניהול שינוי לגביך ולגבי אחרים שאתה נדרש להם.

ניהול השינוי מתייחס להתמודדות עם השינוי במישור הרגשי ובמישור ההכרתי.


1

במישור הרגשי

חשוב ליצור מוכנות לקראת שינוי ולבצעו באופן הדרגתי, עם לוח זמנים מוגדר לסיום התהליך.

בדמיוננו אנחנו מסוגלים ליצור תרחישים הדומים למציאות, על כן אמצעי איכותי ויעיל, להתמודדות עם שינוי, הוא באמצעות יצירה וירטואלית של תרחישים עתידיים.

בנה גורמים משותפים מקדימים אירוע, דוגמת: בוא נסכם “אם… אז…” או “במועד זה אתקשר אליך” כל סיכום לעתיד, קל יותר לאחר, לקבל ולהסכים אודותיו.

האמנות בניהול שינוי במישור הרגשי אצל האחר, הינה במתן תחושת שליטה לגבי האירועים הקורים אותו.

ככל שהכללים העתידיים יהיו יותר בהירים (יוצר תחושה של שליטה) – קבלת השינוי תהא קלה יותר.

2

במישור ההכרתי

  • למד לשבור סיטואציה קבעונית באמצעות שינוי כיוון, לדוגמא: נפגש במקום אחר, נעשה פעולה שונה “נעצור לפסק זמן, נקבל הדברים בפרופורציה הראויה ונמשיך”.
  • דבר עם סביבה קרובה ומשמעותית לגביך-אודות השינוי, זה מאפשר להכניס את השינוי לפרופורציה ראויה.
  • בניהול שינוי חשוב לאורך כל התהליך להציג את התוצאה הסופית על יתרונותיה, תוך שיתוף המעורבים והקשבה לתחושותיהם.
  • למד לקבל המצב החדש כנתון, זה יוצר נקודת מוצא נוחה יותר להתמודדות.

ברוח חג פורים

"דברים שרואים משם לא רואים מכאן..." אחד האתגרים הגדולים שלנו בתקשורת בינאישית בכלל וכאנשי מדעי ההתנהגות בפרט, היא לראות את הדברים מהזוית של האחר. האמור בא לידי ביטוי במערכת היחסים הבינאישיות, המשפחתיות,...

המשך קריאה

כוחו של חלום

המשך קריאה

בין ניהול - למנהיגות

המשך קריאה

10 כללי זהב לאנשי מכירות

המשך קריאה
מעבר לסרגל הכלים