חשיבות התהליך הניהולי וערך התוצאה

על ניהול ומצוינות / ד״ר צבי ברק

"ערך הניהול נמדד על פי תוצרי העובדים ו/או תוצאות הארגון"


בניהול כל עסק, חברה או ארגון מתקיימים שני מרכיבים:

התהליך הניהולי – המאופיין בסך כל הפעילויות בארגון – האנושיות, הכלכליות והטכנולוגיות

והשני – התוצאה העסקית – התוצאה שנוצרה באמצעות התהליך הניהולי.

באופן טבעי, עיקר האנרגיה של המנהלים מוקדשים לתהליך הניהולי ולאיכותו, זה מרכיב מאוד חשוב המהווה את עיקר הזמן והמשאבים של "החיים בארגון".

המנהלים והעובדים מייחסים לתהליך המתרחש בארגון חשיבות רבה ובו ממוקדת האנרגיה האנושית, בתקווה שהתהליך יוביל לתוצאה הרצויה.

"בסופו של יום" גם אם אנחנו לא אוהבים זאת, ערך "התהליך הניהולי" או "ערך הניהול" נמדד על פי תוצרי העובדים או/ו תוצאות הארגון ולא על פי איכות התהליך הניהולי.

מכאן, וזה מחייב כל מנהל שניהול איכותי יהיה ניהול, בו המנהל לאורך כל התהליך הניהוליבוחן את תוצאות הארגון ו/ או תוצרי העובדים.

וכמה שזה עצוב… שהמבחן האמיתי של הצלחה אינו מתייחס לאיכות התהליך אלא לתוצאותיו.

במילים אחרות, גם אם זה נשמע לא הוגן "ערך הניהול נמדד על פי תוצרי העובדים ו/או תוצאות הארגון"

ולא עפ"י איכות "התהליך הניהולי". ולא אחת זה יותר לכולנו  תסכול גדול…

הכשרת מנטורים

הרציונל העומד מאחורי תוכנית ה- Mentoring בארגון, שהוותיק המנוסה והיודע חונך את הצעיר, חסר הניסיון והידע. שני הצדדים מרוויחים, ובארגון נשמר הידע המצטבר. תוכנית ה- Mentoring מאפשרת לגייס בכירים/ ותיקים המהווים...

המשך קריאה

התמודדות עם משבר

מנהלים יקרים, אנחנו בעיצומו של משבר בריאות בעולם בכלל ובישראל בפרט. המשפט השכיח ביותר שנשמע לגבי האמור: "רב הנסתר על הגלוי". בעולם הניהול, תחום אי הוודאות הוא מהאוייבים הגדולים שמשפיעים על יכולת תפקוד...

המשך קריאה

שימוש בהומור בתהליך העברת מסרים

אחד מהאמצעים היעילים בתהליך העברת מסרים - הוא שימוש בהומור. בעולם המוצף בגירויים, בכדי להעביר מסרים אתה חייב ליצור למשתתפים חוויה ואין חוויה כמו צחוק קבוצתי. (נסו להזכר בחוויות הנאה ותזכרו...

המשך קריאה

תקשורת בינאישית

כאשר דנים בשימוש בכלים מתחום התקשורת הבינאישית, במערכות יחסים בין אנשים (בני זוג, חברים, עמיתים וכו'..) ובין בעלי פוזיציות (מנהל- עובד, יועץ- נועץ, מנחה – משתתף, מורה- תלמיד, הורה- ילד...

המשך קריאה