10 כללי זהב לאנשי מכירות

  • נקודת‭ ‬המוצא‭ ‬במכירות‭ ‬‭-‬‭ ‬האחריות‭ ‬עלי‭, ‬המוכר‭!‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬הקונה‭ ‬מושפע‭, ‬בתהליך‭ ‬קבלת‭ ‬החלטתו‭ ‬בבחירת‭ ‬המוצר‭, ‬בדומה‭ ‬לחוק‭ ‬“פארטו‮”‬‭ – ‬20%‭ ‬מהמוצר‭, ‬ו‭- ‬80%‭ ‬מהמוכר‭.‬
  • שדר‭ ‬איכות‭ ‬ומקצועיות‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬אסתטיקה‭ ‬של‭ ‬מקום‭ ‬העבודה‭, ‬הופעתך‭ ‬האישית‭, ‬ארגון‭ ‬המוצרים‭ ‬וכו‮’‬‭ ‬משפיע‭ ‬על‭ ‬הלקוח‭ ‬בתפיסת‭ ‬האיכות‭ ‬והמקצועיות‭, ‬ומקצר‭ ‬את‭ ‬הדרך‭ ‬למכירה‭…‬
  • שליטה‭ ‬בהכרות‭ ‬המוצרים‭ – ‬זה‭ ‬כח‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬שליטה‭ ‬טובה‭ ‬שלך‭ ‬והכרות‭ ‬עם‭ ‬המוצרים‭, ‬תכונות‭ ‬המוצר‭, ‬תפעול‭ ‬ומחירים‭, ‬משדרת‭ ‬ללקוח‭ ‬ביטחון‭,‬‭ ‬ומסייעת‭ ‬לו‭ ‬בתהליך‭ ‬קבלת‭ ‬החלטתו‭, ‬לרכוש‭ ‬את‭ ‬המוצר‭.‬
  • התייחס‭ ‬למוצרים‭ ‬בכבוד‭ ‬הראוי‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬הכבוד‭ ‬שאתה‭ ‬נותן‭ ‬למוצרים‭ ‬שאתה‭ ‬מוכר‭, ‬זה‭ ‬הכבוד‭ ‬שהלקוח‭ ‬יתן‭ ‬לך‭ ‬ולמוצריך‭.‬
  • ההתלהבות‭ ‬שלך‭ ‬ממוצריך‭ – ‬הוא‭ ‬קנה‭ ‬המידה‭ ‬של‭ ‬הלקוח‭ ‬לאיכות‭ ‬קנייתו‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬הלקוח‭ ‬לומד‭ ‬על‭ ‬כדאיות‭ ‬רכישת‭ ‬המוצרים‭ ‬מהתלהבותך‭ ‬מהם‭, ‬הרי‭ ‬אתה‭ ‬המקצוען‭ ‬בתחום‭…‬
  • שירות‭ ‬זו‭ ‬האמנות‭ ‬לתת‭ ‬ללקוח‭ ‬בדרגה‭ ‬אחת‭ ‬מעל‭ ‬מה‭ ‬שמתחייב‭ ‬בחוזה‭. ‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬מכירת‭ ‬המוצר‭, ‬אספקתו‭ ‬וקבלת‭ ‬תשלום‭ – ‬זה‭ ‬חוזה‭, ‬השירות‭ ‬הוא‭ ‬מה‭ ‬שמעביר‭.‬
  • הקשבה‭ – ‬יוצרת‭ ‬מחויבות‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬יותר‭ ‬מאשר‭ ‬“הדיבור”‭ ‬שלך‭, ‬משפיעה‭ ‬ההקשבה‭ ‬ללקוח‭, ‬על‭ ‬יצירת‭ ‬מחוייבותו‭, ‬אליך‭.‬
  • צור‭ ‬ללקוח‭ ‬חווית‭ ‬קניה‭ ‬‭-‬‭ ‬התייחס‭ ‬אליו‭ ‬כאורח‭ ‬רצוי‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬הלקוח‭ ‬יכול‭ ‬למצוא‭ ‬את‭ ‬מוצריך‭ ‬גם‭ ‬בעסקים‭ ‬אחרים‭, ‬הוא‭ ‬יקנה‭ ‬אצלך‭ ‬כשהמפגש‭ ‬יהיה‭ ‬לו‭, ‬לחוויה‭ ‬חיובית‭ (‬חיוך‭, ‬שימוש‭ ‬בהומור‭, ‬חיזוק‭ ‬על‭ ‬הקניה‭ ‬וכו‮’‬‭).‬
  • שמור‭ ‬על‭ ‬קשר‭ ‬עם‭ ‬הלקוח‭ ‬גם‭ ‬לאחר‭ ‬הקניה‭. ‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬הקשר‭ ‬שאחרי‭ ‬הקניה‭ ‬וההתעניינות‭ ‬שלך‭ ‬הופכים‭ ‬אותו‭ ‬ללקוח‭ ‬חוזר‭.‬
  • הובל‭ ‬הלקוח‭ ‬לנקודת‭ ‬הסכמה‭ ‬משותפת‭.‬
  • זכור‭ ‬‭-‬‭ ‬ברגע‭ ‬שהסכמתם‭ ‬על‭ ‬מה‭ ‬הוא‭ ‬רוצה‭, ‬יהיה‭ ‬לך‭ ‬הרבה‭ ‬יותר‭ ‬קל‭ ‬להוביל‭ ‬אותו‭ ‬למה‭ ‬הוא‭ ‬צריך‭…‬

ולסיום

נזכור‭ ‬תמיד‭- ‬האחרון‭ ‬להתעייף‭, ‬הוא‭ ‬הראשון‭ ‬לניצחון‭…‬

בהצלחה‭,‬

צביקה‭ ‬ברק