g

הסבת אקדמאים – הסבה מקצועית לתחום מדעי החברה וההתנהגות במכללת גישות

"מה אתה עושה היום..?"

שאלה שהפכה להיות שכיחה במפגשים חברתיים, התשובה שכיחה לא פחות, "עשיתי הסבה מקצועית לתחום/ מקצוע והיום אני…"

אם בעבר הרחוק אנשים רכשו מקצוע והחזיקו בו שנים רבות והשינוי היה בתפקיד בלבד (מעובד לראש צוות, למנהל וכו'..), הרי היום, הדינמיקה של המקצועות והתפקידים בשוק התעסוקתי, שינוי סגנון החיים וההתנהלות של האנשים, מובילים לצורך של רבים לשנות עיסוקם יותר מפעם אחת במהלך חייהם, כך שרבים פונים להסבה מקצועית- הסבת אקדמאים.

מה זו הסבה מקצועית?

המשמעות, אנשים בעלי נתוני בסיס רלוונטיים יכולים באמצעות הכשרה מתאימה לרכוש מקצוע המאפשר תעסוקה בתחום שנתפס בעיניהם כאטרקטיבי, מעניין ומושך.. ובעת הזו מתאים יותר לכישוריהם.

מקצוע מעניין שיותר ויותר אקדמאים פונים להסבה אליו, תופס תאוצה והופך לעיסוק משמעותי במגוון המקצועות של המאה ה- 21 .

מדובר בתחום הנחיית קבוצות, ייעוץ הארגוני ואימון אישי.

הצורך במקצועות אלו נובע בעיקר מההכרה בכוחה של קבוצה. קבוצה חושבת טוב יותר, מייצרת פתרונות איכותיים יותר, מאפשרת לחברים בה לקבל פרופורציות לגבי עצמם ויוצרת מחויבות גבוהה לחברי הקבוצה וכו'.

הנתיב הקריטי להפקת הפוטנציאל המרבי מהקבוצה וניתובו לצרכיה הוא במנחה הקבוצה. הוא מוביל את הקבוצה לעבר יעדיה שומר על מוטיבציית המשתתפים  לתרום לעשיה הקבוצתית, מאזן את ההתנגדויות של חלק מהחברים, מחזק ומעודד חברים מהקבוצה לתרום את חלקם ומוביל את הקבוצה למימוש הפוטנציאל שלה.

המקור האנושי לעיסוק בתחום הנחיית הקבוצות באמצעות הסבה מקצועית, הינו אקדמאים אשר רכשו השכלה במוסד אקדמי, השכלה המהווה בסיס חשוב לעיסוק בתחום.

מי פונה להסבה מקצועית בתחום הנחיית הקבוצות?

אנחנו פוגשים במכללת גישות שתי אוכלוסיות עיקריות המבקשות הסבה או הכשרה לתחום. 

מחפשי השינוי

אנשים המחפשים שינוי של "אמצע החיים" בעלי השכלה אקדמית השואפים לעסוק בתחום המבוסס על תקשורת אנושית, אנשים שבדרך כלל הם בעלי רגישות גבוהה מהממוצע ולזכותם ניסיון אישי המוביל אותם לעיסוקם החדש ותורם מאוד להצלחתם.

אנו מוצאים בקבוצה זו מהנדסים ממגוון התמחויות, אנשי חינוך עורכי דין וכו'..

המאפיין את כולם שהם חיפשו שינוי מקצועי ומצאו את תחום הנחיית הקבוצות ו/או האימון האישי כתחום אליו הם נמשכים ובו יוכלו להביא לידי ביטוי את כישוריהם, זה העיסוק המתאים לצורך האישי שלהם.

במסגרת ההסבה/ הכשרה מוקנה להם ידע, כלים וטכניקות לעסוק בתחום כולל תרגול, אבחון ומישוב לגבי התאמתם למקצוע אותו בחרו.

בקבוצה זו אנחנו פוגשים אנשים באמצע החיים המדווחים על שחיקה מעיסוקם, אנשים המחפשים עיסוק שיש בו עצמאות כלכלית או מרגישים שבעיסוק זה יוכלו להביע טוב יותר את חזקותיהם האישיות.

בוגרי אקדמיה

בוגרים אשר סיימו לימודיהם האקדמאיים במגוון מקצועות במדעי ההחברה וההתנהגות, רכשו השכלה וידע רב בתחום אך חסרים כלים יישומיים ומיומנויות להפוך לאנשי מקצוע.

 רק לאחרונה פורסם סקר לקראת תחילת שנת הלימודים האקדמית ש- "64% מהסטודנטים טוענים כי האקדמיה אינה מכינה אותם באופן מיטבי לשוק העבודה".

כאן בדיוק מקומה של מכללת גישות:

מכללה מקבוצת גישות למצוינות מובילה בהכשרת אקדמאים למקצועות ההתנהגותיים ומאפשרת לרבים מהם תעסוקה בחברות ההדרכה והייעוץ או כמנחים ויועצים עצמאיים.

התמחותה של מכללת גישות ובזה כוחה, הכשרת אקדמאים תחומי השכלה שונים לעבודה בתחום ההתנהגותי.

המכללה פרוסה בכל הארץ החל מחיפה בצפון, רעננה, תל אביב, מודיעין, רחובות ועד באר שבע בדרום.

 

המנחים בקורסים אלה מהמובילים את התחום בארץ עברו הכשרה ייחודית וצברו ניסיון רב.

הקורסים בפיקוח משרד החינוך השותפים גם לתעודה.

במילים אחרות, מכללת גישות מקבוצת גישות למצוינות מהווה גשר בין ההשכלה האקדמית למקצוע מרתק בתחום ההתנהגותי.

 

חשוב לציין שכל אנשי המקצוע המועסקים בגישות הדרכה ויעוץ אשר נותנת מענה לצרכים של חברות וארגונים, מקורם בבוגרי הקורסים של מכללת גישות.

הרעיון המוביל שהפך למוטו של המכללה:

אם באקדמיה רוכשים השכלה בגישות הופכים זאת למקצוע.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support