מאמר בנושא הדרכת עובדים 

מנהל המעוניין לפתח את העסק שלו דואג להעסיק עובדים מקצועיים ומיומנים בתחומם. מעבר לכך, הוא גם דואג לפיתוחם האישי באמצעות הדרכת עובדים. קיימות הדרכות שונות אשר מסייעות לעובדים לצמוח ולהתקדם לתפקידים בכירים בחברה. כמו כן, ההדרכות נועדו לשפר את הביצועים של העובדים, להכשיר אותם לקראת תפקידם ולהפוך את עבודתם לקלה ומעניינת יותר.

הדרכת עובדים בארגון – מה היא כוללת

קיימים קורסים וסדנאות שנועדו להדריך את העובדים ולהעניק להם את הכלים המקצועיים שיקדמו אותם בתפקידם כגון:

  • סדנת מכירות – מחלקת המכירות היא חלק בלתי נפרד מהארגון – היא מביאה אליו לקוחות ומכניסה את הרווחים העיקריים. אך לא קל להיות איש מכירות. העובד נתקל לא פעם בהתנגדויות נמרצות מצד הלקוח הפוטנציאלי המסרב לשמוע על המוצר ומאבד את המכירה פעם אחר פעם. כדי להשיג תוצאות טובות יותר במכירות, שולחים הארגונים עובדים לסדנת מכירות ובה נלמדים נושאים מגוונים כמו אמנות השכנוע, שימוש במדיה דיגיטלית לקידום המכירות או התמודדות עם התנגדויות של לקוחות.
  • הדרכה לשירות לקוחות – הדרכה לצוות שירות היא הדרכת עובדים משמעותית. מחלקת השירות אחראית לטיפול בבעיות כלליות של הלקוח ועליה להיות נכונה לסייע להם בכל עת. בהדרכה המקצועית מועברים נושאים כמו התמודדויות עם לחץ ושחיקה, טיפים לטיפול יעיל בלקוחות ועוד..
  • פיתוח עובדים – אחת הסיבות לכך שהעובד ירצה לעזוב את מקום עבודתו היא שחיקה, חוסר עניין בעבודה ותחושה של "מיציתי". כדי להוציא את העובד משגרת יומו ולהעניק לו ערך מוסף, מזמין הארגון סדנה לפיתוח עובדים.