הדרכת אנשי מכירות ושירות

מחלקת המכירות היא אחת המחלקות החשובות ביותר בכל ארגון. אנשי המכירות והשירות הם האנשים העומדים בקשר ישיר עם הלקוח, ועליהם לדעת להעניק את ההסבר המשכנע ביותר כדי לעניין אותו במוצר החברה.

משום כך, הדרכת מכירות חיונית לכל אנשי המכירות, מפני שהם מביאים רווחים לחברה. בהדרכה זו יוכלו העובדים להעשיר את הידע שלהם ולשפר את יכולותיהם במכירת המוצרים השונים.

הדרכת מכירות – טעויות נפוצות שעושים אנשי המכירות

הדרכת מכירות נועדה לא רק לשיפור הביצועים, אלא גם למנוע טעיות של אנשי מכירות. אלה כמה מבין הטעויות הנפוצות שעושים העובדים במחלקת המכירות:

  • להציע ללקוח מחיר נמוך– בקרב אנשי מכירות לא מעטים קיימת התפיסה שאם הם יציעו מחיר נמוך ללקוח, הם ישכנעו אותו בכדאיות העסקה. למעשה, במרבית המקרים אין זה כך. מחיר נמוך מעיד על מוצר באיכות נמוכה. לקוחות יעדיפו לשלם סכומי כסף גבוהים יותר ולקבל מוצר טוב.
  • מפסיקים כשיש קושי– ישנם אנשי מכירות אשר מפסיקים את את תהליך המכירה בעקבות סירובו הראשוני של הלקוח. לעתים ניתן להתעקש באדיבות להמשיך לדבר עם הלקוח במטרה לשכנע אותו באיכות המוצר.
  • לדעת מה הלקוחות רוצים – לא כל איש מכירות יודע "לקרוא" את הלקוח בשיחת הטלפון כדי להתאים עבורו את המוצר הרצוי. בסדנה לאנשי מכירות ניתן ללמוד להבין את הלקוח כבר בשיחת הטלפון הראשונה.
  • חוסר תקשורת – אנשי המכירות לא תמיד יודעים כיצד עליהם לתקשר עם הלקוחות, ואינם נשמעים מספיק כריזמטיים.
  • עובדים ללא תכנית – לכל ארגון צריכה להיות שיטת מכירות שלפיה מתנהלים העובדים. כאשר איש המכירות אינו מקבל תסריט שיחה מסודר, עבודת המכירות שלו עלולה להיפגע.

למכור בקלות עם קבוצת גישות

קבוצת גישות מסייעת למנהלים ולעובדים לשפר את הביצועים שלהם במהלך העבודה. הסדנה נועדה לפתח את כישוריו האישיים של כל עובד ועובד ולהקנות לו כישורי מכירה טובים. מבין הנושאים הנלמדים: פיתוח תקשורת אסרטיבית, אמנות הפרזנטציה, יצירת רושם ראשוני, ניהול לקוחות ועוד.