סדנה לפיתוח חשיבה יצירתית פורצת דרך

סדנה לפיתוח חשיבה יצירתית פורצת דרך

חוות הרעיונות, מאת דרור ורדי סמנכ"ל מקצועי

ארגונים רבים מתמודדים עם שינויים תכופים במציאות סביבם. הלקוחות מצפים ליותר שירות תמורת פחות השקעה כספית, המתחרים מוציאים לשוק מוצרים משופרים, הטכנולוגיה מתפתחת ומאפשרת חידושים והמצאות והרגלוטורים משנים את החוקים והתקנות.

על מנת להתמודד ולהוביל את סביבתו נדרש הארגון לרעיונות חדשים באופן תמידי.טכניקות שיווק ומכירה, שינויים מסחריים, דרכים טכנולוגיות ותפעוליות חדשות, לקוחות חדשים ופלחי שוק חדשים. אל מול הצורך בשינויים עומד מכשול קבוע של הרגלים קבועים ותבניות חשיבה מקובעות. כל ענף וכל ארגון מורגל בתבניות חשיבה בהן הוא תופס ומתרגם את המציאות סביבו ועל כן לעיתים נוצר צורך בשינוי וחשיבה יצירתית על מנת לפרוץ דרך למבט אחר על הסביבה ועל הפוטנציאל הגלום בה ובמימוש הפוטנציאל הארגוני והצוותי.

סדנה לפיתוח יצירתיות וחשיבה פורצת דרך

יצירתיות היא תהליך בו אנו בוחנים מרכיבים קיימים ונתונים שונים בזוית ראייה אחרת.

איננו משנים את נתוני הסביבה עצמם אלא את ההתמודדות עמה .היצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב-ממדית ורב-כיוונית‏‏. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים המתנגדים לארגון מחדש של עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת פתרונות יעילים, רעיונות חדשים.

התהליך היצירתי

בניגוד לחשיבה שיצירתיות נובעת מתהליך ספונטאני ולא נשלט הרי שבדרך כלל ניתן ליצור אפקט חממה לתהליך היצירתי שיגרום לפריצת דרך ,ריבוי רעיונות והבאה של הרעיונות להתכנות ויישום .התהליך היצירתי הוא רב שלבי ועל מנת שיקרה במצבים מוגדרים בהם אנו זקוקים לפתרונות ולשינויים בצוות או בארגון, נדרש תכנון תהליך מובנה שיעלה את הרעיונות בתקופה בה אנו זקוקים להם ויפרוץ את החשיבה המקובעת אל מול ההרגלים הקיימים .השלבים יכללו שלבים בהם מתקיים תהליך

"הכנה והבשלה " שמכין את הקרקע ולאחריו שלב של "הכנה לפריצה " בו יש לפרוץ את דרכי החשיבה הקיימות ורק לאחריו תגיע העלאת הרעיונות ומימושם .

סדנה פריצת דרך לצוותי עבודה בארגון

בגישות יעוץ והדרכה פיתחנו תהליך מובנה ,קצר ואפקטיבי עם ניסיון מוכח שבו אנו מביאים את הצוותים בארגון להעלות רעיונות פורצי דרך ויצירתיים לקידום הפעילות. תהליך זה בוצע בהצלחה בצוותי שיווק ומכירה וכתוצאה מכך נוצרו מבצעים והצעות מסחריות חדשות ,טכניקות ותהליכי מכירה חדשים ודרכים ליצירת קשר שירותי ומועיל עם הלקוחות .

כמו כן, בצוותי שירות, התהליך יצר חשיבה שירותית חזקה ושינוי תפיסות לגבי הקשר עם הלקוח ,פעולות חדשות לחיזוק השירות והתקשורת עם הלקוח והגברת שביעות רצונו .

בצוותים טכנולוגיים, התהליך יצר פתרון יצירתי של בעיות טכנולוגיות והנדסיות, צמצום משמעותי בעלות הייצור ובעלויות נלוות ושינוי בתהליכי תפעול וייצור שיצרו איכות ויעילות והוזילו את המוצר בסוף התהליך .

חוות הרעיונות - שלבי תהליך מימוש חשיבה פורצת דרך

  • הגדרת מטרות - בשלב זה מוגדרות המטרות על מנת להציג את הרעיונות שמוצעים יקדמו את הצרכים שמגדירים בעלי התפקידים בארגון .

 

  • הכנה - בשלב זה הצוות מועצם על מנת שייקח את האחריות לפרוץ את דרכו.

 

  • פריצה מחשבתית - בשלב זה אנו מבצעים פריצה מחשבתית אצל משתתפי התהליך בטכניקות ייחודיות שפיתחנו. באמצעות פריצה זו המשתתפים מאותגרים להביט במציאות הסובבת בזויות שונות ובשילוב עם העצמה שנוצרת מתקיימת אנרגיה חזקה שמאפשרת את הפריצה.

 

  • סיווג - שלב זה מעביר את היצירתיות לשלב היישום .המשתתפים יחד עם הנהלת הצוות מסווגים את הרעיונות אל מול סיכויי ההתכנות.

 

  • יישום - בשלב זה הצוות בונה תכנית פעולה ליישום הרעיונות בפועל.

 

  • למידה - בשלב זה לומד הצוות לשחזר את התהליך באופן שוטף.

 

התוצאות של חוות הרעיונות מדהימות ומאפשרות לארגון להמציא עצמו מחדש בכל תקופה .

 
יצירת קשר

הרשמה לניוזלטר גישות
לקבלת מודל המצויינות

להזמנת הסדנה, השאירו פרטיכם בטופס המצורף לעיל

ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם