ארגון וניהול זמן

ארגון וניהול זמן

האם קורה לך לעיתים, שהינך מסיים יום עבודה וחש מתוסכל על כך שלא הספקת לעשות את מה שתכננת לאותו היום? האם ישנם מצבים שבהם אתה מרגיש שהיית יכול להספיק יותר, אילו...?

הזמן, שלא כמו כח אדם או כסף, הוא משאב מתכלה, ואין לנו יכולת לצוברו או להשיבו. על מנת לנהל זמן נכון, יש לתכננו ולהערך באופן שיטתי לניצולו המלא.

מטרה:

הכרת עקרונות בניהול אפקטיבי של זמן, לימוד תהליכי מתן עדיפויות, זיהוי גורמי הפרעה, בזבוז זמן ופיתוח דרכי התמודדות.

רקע:

הזמן הוא מהמשאבים היקרים ביותר העומדים לרשותנו, אך בהשוואה למשאבים אחרים, כגון כח אדם או אמצעי יצור, הזמן הוא משאב מתכלה ובלתי גמיש לחלוטין. אין זה חשוב עד כמה רב הביקוש- ההיצע לא יגדל. אולם, כשם שניתן לנהל משאבים ארגונים אחרים, גם הזמן- ניתן לתכנון ולניצול באופן שיטתי ויעיל. ניהול אפקטיבי של זמן, הינו נושא מהותי- בקביעת הצלחתנו בעבודה.

נושאים עיקריים:

  • בעיות בניהול זמן - זיהוי וניתוח
  • חלוקת זמן לתכנון ולעבודה ישירה
  • מודל קביעת עדיפויות: חשוב - דחוף
  • בזבזני זמן אישיים - זיהוי ודרכי התמודדות
  • טיפול יעיל בניירת, טלפונים ופגישות
  • האצלת סמכויות, כיצד "לקנות" מזמנם של אחרים?
 
יצירת קשר

הרשמה לניוזלטר גישות
לקבלת מודל המצויינות