פיתוח הדרכה בארגונים

פיתוח הדרכה בארגונים

מה כולל התהליך...

פיתוח הדרכה והכשרת עובדים בארגון חשובים לכל ארגון שרוצה למצות את הפוטנציאל שלו. ההדרכה וסדנאות לעובדים עוזרים לרענון ומסייעים לפיתוח הארגון; הם מונעים שחיקה של עובדים ותחושה שהם לא מתחדשים בעבודתם; שומרים על עובדים מעודכנים בכול מה שנוגע למגמות טכנולוגיות עכשוויות, ומוסיפים חיים חדשים גם לעובדים וגם לארגון.

הקשר בין הדרכת עובדים בארגון ופיתוח הדרכה מבוססת אסטרטגיה

התפתחות בארגון נוצרת לא רק על ידי פיתוח העובדים אלא גם על ידי חידוש ושינוי של אסטרטגיה, בהתאם למגמות השונות של השוק ולמטרות הארגון.

כשמדובר על פיתוח של אסטרטגיה, השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא: איך ניתן להצליח בעתיד הקרוב? ובכן, כדי להצליח במשהו בעל ערך, צריך להכין תוכנית פעולה. "להצליח", פירושו לדעת איך לנצל את הכשרון ואת המשאבים של הארגון בצורה הטובה ביותר, וקשה מאוד "להצליח" אם הארגון לא מכין תוכנית פעולה.

ההצלחה במשימה תלויה גם בעובדים, שצריכים להיות שותפים בהליך פיתוח האסטרטגיה וביישומה. על מנת להעביר לעובדים את המשמעות של האסטרטגיה החדשה, אפשר להתחיל במספרהרצאותהעשרה לעובדי הארגון. הרצאות אלה יכולות להיות בנושא כללי כמו "ארגון לקראת שינוי ופיתוח אסטרטגיה חדשה" או בנושא ספציפי כלשהו שמעמיק ומרחיב בשינוי עצמו שהארגון עומד לעבור.

ארגונים לא יכולים להסתפק רק בהרצאות פרונטליות, וחשוב לקחת בחשבון גם דרכים אחרות שירתמו את העובדים לשינוי. ניתן לעשות זאת על ידי פיתוח הדרכה בארגונים אלה, הדרכה שתתמקד בתהליך שצריך לעבור כול עובד בארגון לקראת יישום האסטרטגיה החדשה.

גישות לפיתוח אסטרטגיה חדשה בתחום הדרכת עובדים

קיימים גורמים שונים שמביאים לפיתוח אסטרטגיה חדשה, לדוגמה: אפשר לפתח אסטרטגיה כדי להגדיל את הרווחיות (אולי באמצעות שילוב הדרכת מכירות), כדי להשיג נתח שוק רחב יותר, על מנת להגביר את שביעות רצונם של הלקוחות (למשל, בשיטת הנחיית קבוצות שמתמקדת בכיוון זה), או כדי להשלים פרויקט במסגרת תקציב נתון.

בכל מקרה, על מנת להנחיל לכלל העובדים את השינוי שעומד בפתח, תהליך הפיתוח של אסטרטגיה חדשה מצריך גם פיתוח הדרכה בארגונים שעוברים שינוי אסטרטגי.

כדי לקבוע מה תהיה האסטרטגיה החדשה, הארגון חייב להבין לעומק את הגורמים הסביבתיים, הפנימיים והחיצוניים שמשפיעים עליו. בעזרת הבנה זו יוכל לזהות את היתרונות הברורים של הארגון ולהשתמש בהם כדי להשיג הצלחה. בהמשך, הארגון יוכל לקבל החלטות מושכלות וליישם את האסטרטגיה שלו ביעילות רבה יותר.

פיתוח אסטרטגיה מלווה בפיתוח עובדים והדרכת עובדים

הדרכת העובדים תוך כדי עבודה היא קריטית לצמיחה ולהתפתחות של העובדים בארגון גם על מנת שיוכלו וירצו ליישם את האסטרטגיה החדשה.

גם העובדים מעריכים את הלמידה וההדרכה במקום העבודה, שמאפשרים להם לפתח את הידע והכישורים מבלי לעזוב את העבודה. אחד המחקרים שבדק את השפעת ההדרכה על הארגון מלמד שמעל ל-40% מהעובדים ציינו שהדרכה במהלך העבודה תרמה לעלייה בפריון שלהם ו-35% אמרו שהיא שיפרה את המורל שלהם. מספר לא מבוטל של מעסיקים שהשתתפו במחקר טענו שהדרכה שכזו גם מפחיתה את השחיקה בעבודה.

באמצעות ההדרכה העובדים לומדים דברים חדשים ופיתוחים חדשים שרלוונטיים לעבודה שלהם, או לומדים כיצד הם יכולים לעבוד בצורה יעילה יותר. הלמידה וההדרכה מועילים גם לעובד, שמתחיל להתייעל ולחסוך בזמן ובאנרגיה, וגם לארגון. לפעמים חוסר היעילות של העובדים נובעת רק מחוסר ידע. כאשר ההדרכה מעלה את כישורי העובדים ומכוונת אותם לקראת השינוי האסטרטגי, משך הזמן שהם ישקיעו במשימות השונות יפחת והעבודה תתייעל.

ארגון שמספק שפע של הדרכה והכשרה לעובדים, מסייע גם להגדלת ערכם של העובדים בשוק העבודה. זה חיוני מאוד לעובדים בימינו שרבים מהם מוצאים את עצמם, אחת לכמה שנים, מחפשים מקום עבודה חדש.

ההדרכה מעצימה את צוות העובדים ומספקת להם כישורים מתאימים והלך רוח של שביעות רצון. ההכשרה גם מסייעת לכך שהעובד ישתדל להצטיין ולהעניק את השירות הטוב ביותר שהוא יכול לתת.

על מנת לאפשר את צמיחה, ההדרכה וצוות הפיתוח צריכים להיות חלק חיוני בכול ארגון. היתרונות של ההדרכה והחיסכון בעלויות כתוצאה מהכשרת העובדים – דעולים בהרבה על העלויות של ההדרכה עצמה.

 

לפרטים נוספים אודות:

קורסים והדרכות לעובדים ולמנהלים  |   סדנאות לעובדים ופיתוח צוות

 
יצירת קשר

הרשמה לניוזלטר גישות
לקבלת מודל המצויינות