g

פירוט הנושאים – סדנת הכשרת מדריכים

פיתוח מוטיבציה והנעת מודרכים

  • אבחון גורמים המונעים/מפחיתים, היוצרים/מגבירים מוטיבציה אצל המודרכים
  • טכניקות וכלים ליצירת הנעת לומדים והגברת מוטיבציה ללמידה ולחיזוק קבוצת המודרכים בצוותי עבודה אורגניים

 

תפקידי המדריך המקצועי

  • תפקידו של המדריך המקצועי כמנהיג התהליך
  • תהליך איתור הצרכים כבסיס לעבודתו של המדריך המקצועי
  • המדריך המקצועי כמוביל תרבות ארגונית
  • אחריות מול סמכות בתפקיד המדריך המקצועי

 

תהליך ההדרכה

  • טכניקות הדרכה מתקדמות תוך שימוש בעזרים מתקדמים
  • תהליך האימון והתרגול בהדרכה מקצועית תוך מימוש פוטנציאל הלומד בתהליך ההדרכה 

 

יצירתיות בהדרכה

  • חשיבה יצירתית ככלי עבודה יישומי בהדרכה מקצועית
  • הסרת מחסומים וקיבעונות נפוצים אצל המודרכים
  • טכניקות שונות בחשיבה יצירתית בבניית ההדרכה
  • זויות ראיה שונות לבעיות חד מימדיות 

 

ניהול זמן אפקטיבי בהדרכה מקצועית

טכניקות לניהול אפקטיבי של זמן בעבודת המורה. תהליכי מתן עדיפויות במשימות המורה בשגרת היום יום.

זיהוי גורמי הפרעה ובזבוז זמן.

  • מושג הזמן בהדרכה מהו?
  • בעיות בניהול זמן בהדרכה – זיהויים וניתוחן.
  • מודל חשוב – דחוף בניהול זמן.
  • קביעת יעדים לניהול זמן.
  • בזבזני זמן אישיים וקבוצתיים – הכרה, זיהוי ופתרונות.
  • הביוריתמוס שלנו וניצולו לניהול זמן.

 

 קבלת החלטות בתהליך ההדרכה

  • תרחישים שונים המצריכים קבלת החלטות בתהליך ההדרכה
  • מודלים שנים לקבלת החלטה
  • מימוש ההחלטה אל מול המציאות המשתנה
  • הובלת שינוי בתהליכי קבלת החלטות אצל המודרכים 

 

הערכה ומשוב למודרכים בתהליך ההדרכה ואחריו

  • טכניקות למתן משוב אפקטיבי בהדרכה מקצועית
  • הערכה ככלי לקידום ההדרכה המקצועית
  • הערכה מעצבת לעומת הערכה מתגמלת
  • מקורות הערכה בתהליך ההערכה
  • משוב מקדם לאחר ההדרה המקצועית מול המנהל הפנים ארגוני 

 

פיתוח מיומנויות מנהיגות

  • פיתוח חזון אישי הדרכתי
  • פיתוח אסטרטגיה לניהול ההדרכה המקצועית
  • סגנונות ניהול אישיים – זיהוי והתמודדות
  • מקורות כח והשפעה של המדריך המקצועי

 

תקשורת בינאישית כחלק מתפיסת תפקידו של מדריך מקצועי

  • פיתוח מיומנויות בתקשורת בינאישית מול מודרכים– הקשבה, קבלה ופתיחות.
  • תקשורת דינמית – המודל לדיאלוג מקצועי.
  • תקשורת לא מילולית ושפת הגוף – מסרים גלויים וסמויים בהדרכה
  • יחסי מדריך– מודרך – תיאום ציפיות לפיתוח קשר אפקטיבי מול מנהלים ומודרכים בארגון

 

הצגה אפקטיבית של נושא (קמ"ח)

  • הכנה פסיכולוגית להצגת נושא במישורים: רגשי, קוגנטיבי והתנהגותי
  • המציג – שפת הגוף של המציג. הקהל – מה צריך לדעת על הקהל.
  • החומר – כיצד לבנות נכון את תוכן ההצגה דרכים להשגת לב השומעים.
  • טיפול בהתנגדויות במהלך ההצגה.

 

להזמנת הסדנה, לייעוץ ואיתור צרכים- 08-9395404

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support