חשיבות ישיבות הצוות בארגון

מאת: דר' מיכל שלי ברק, מנכ"ל גישות הדרכה ויעוץ

ד"ר מיכל שלי ברק, מנכ"ל גישות הדרכה ויעוץ הנה מרצה בכירה, מומחית לאסטרטגיה ארגונית ויועצת עסקית נחשבת למובילה בתחום הייעוץ וליווי מנהלים בכירים במשק.

מלמדת אנשי עסקים בכירים איך למכור את עצמם הכי טוב שאפשר בישיבה, ואיך לקדם את עצמם באמצעותה לתפקיד הבא שלהם, כי לרוב יקדמו את מי שיש לו מה להגיד באירועים הללו. צריך לדעת איך לשחק את המשחק…".

גישות הדרכה ויעוץ הנה חברת -בת של "קבוצת גישות למצוינות" העוסקת בשיפור ביצועים עסקיים של ארגונים, עפ"י ד"ר מיכל שלי ברק, ישיבות צוות מהוות חלק גדול יותר מיומו של המנהל, ככל שעולים בדרגים.

להלן תגובתה של ד"ר מיכל שלי ברק בנושא זה שפורסם ב"גלובס": "אבירי השולחן הגדול" :

מבדיקות ומחקרים שערכה ד"ר מיכל שלי ברק, התברר שככל שעולים בדרגים, נאלצים להקדיש זמן רב יותר לישיבות. מנכ"לים מקדישים בממוצע בין 60% ל- 80% מהיום שלהם לישיבות. עבור מנהלים בדרגים האלה, פגישת הם אמצעי בקרה ואיסוף מידע מהשטח.

ככל שאתה נמצא גבוה יותר בהיררכיה, והארגון שלך גדול, אתה נזקק לקיים פגישות עם יותר אנשים. זאת משום שאנשים רבים יותר כפופים לך, וזמן הפגישה הוא אמצעי השליטה שלך בנעשה בארגון".

מנהלים מתאמים פגישות שנמשכות שעות ארוכות, לעיתים יום שלם, זה אפקטיבי?

"ממחקרים שונים עולה כי ישיבות אפקטיביות אם הן נמשכות עד שעה וחצי. מעבר לזמן זה, הן מתחילות לאבד מן היעילות שלהן, יחד עם זאת, קשה להשתמש בנתונים סטטיסטיים מסוג זה. מפני שהיעילות תלויה גם באופי הישיבה ובנושאים הנדונים בה. פגישות דירקטוריון למשל, שמתקיימות אחת לחודש או חודשיים. – הן מטבען דחוסות בנושאים חשובים ונמשכות זמן העולה על שעה וחצי".

"בסוף מחליטים שלא להחליט"

דר' שלי ברק, תולה את חוסר יעילות הישיבות בענף ההיי-טק, בכך שניהול אינו המקצוע של מי שמנהל אותן בפועל, "בהיי-טק הרבה פעמים אנשים צמחו לתפקיד ניהולי לא בשל התמחותם בניהול, אלא בזכות התמחותם המקצועית", היא מסבירה.

"הם חושבים שלכנס ישיבה זה מספיק, אבל אין להם את הכלים לעשות את זה נכון. כשראש צוות הופך להיות מנהל פרויקט שאחראי על כמה צוותים, והוא מכנס ישיבה – הוא מאבד בה את הידיים והרגליים. הוא לא יודע לשאול את השאלות הנכונות, הוא לא נותן למישהו מיומן לכתוב את הפרוטוקול, וזמן רב מתבזבז על בדיחות, צחוקים ואכילת הכיבוד.

"הרבה פעמים יש בעיות משמעת של הצוות, ומנהל הישיבה הופך להיות גננת, ותמיד יש את מי שהבין שהישיבה היא הזדמנות לנצל את חוסר המיומנות של שאר המשתתפים כדי לקדם את עצמו. זה דווקא לא בהכרח רע – אני מלמדת אנשי עסקים בכירים איך למכור את עצמם הכי טוב שאפשר בישיבה, ואיך לקדם את עצמם באמצעותה לתפקיד הבא שלהם, כי לרוב יקדמו את מי שיש לו מה להגיד באירועים הללו. צריך לדעת איך לשחק את המשחק…".

למידע נוסף אודות תכניות לימוד וקורסים למנהליםפיתוח מנהלים ועתודות ניהול, ייעוץ וליווי אישי למנהלים מבית "גישות הדרכה ויעוץ". 

 

 

קידום אתרים קידום אתרים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support