g

איך ליצור מועדון לקוחות ב-6 צעדים?

מתאים לבעלי עסקים קטנים כגדולים

קשה לבנות עסק מצליח שמבוסס על מכירות לקהל רחב של לקוחות חד-פעמיים.

אמנם, תוכלו להרוויח כסף מהיר אם יש לכם סופר-מוצר או סופר-שירות ותוכנית שיווקית מעולה. אבל או שהלקוחות ייגמרו לכם, או שתקציב השיווק יישרף מהר מדי כשתנסו להשיג לקוחות חדשים. ואז מה?

התרחיש האופטימלי עבור העסק שלכם, קטן כגדול, הוא יצירת בסיס גדל והולך של לקוחות נאמנים שלא רק קונים, אלא גם:

– קונים בתדירות גבוהה.

– קונים יותר ויותר מוצרים או שירותים רווחיים לאורך שנים רבות.

– מפנים אליכם לקוחות חדשים.

נשמע מושלם, נכון? אבל איך תוכלו להפוך קונה חדש ללקוח נאמן? הנה 6 צעדים לבניית תכנית שנותנת מענה גם לשאלה איך ליצור מועדון לקוחות, בין אם אתם חנות קטנה או רשת גדולה של חנויות.

1. הגדירו כללים והנחיות לתכנית מועדון הלקוחות שלכם

וותרו על כללים סובייקטיביים שדורשים החלטות מאולתרות לגבי מי מהלקוחות מתאים לתוכנית הנאמנות שלכם ומה הם ירוויחו ממנו – כללים כאלה עלולים ליצור יותר בעיות מאשר רווחים.

אם תקפידו להגדיר את תכנית מועדון הלקוחות שלכם לפני שתפעילו אותה, תוכלו להגדיל את הערכת הלקוח, ובכך לשפר את זהות המותג, להגדיל את המודעות למותג, ולבסוף להגדיל את השורה התחתונה…

אז איך ליצור מועדון לקוחות נאמנים? לשם כך כדאי להתייחס לשלושה אלמנטים מרכזיים, בין אם אתם עסק קטןאו גדול:

– קבעו את המטרות שברצונכם להשיג מיצירת מערכת יחסים עמוקה יותר עם הלקוחות, מביקורות טובות יותר, ומחשיפה גדולה יותר של המותג שלכם.

– שקלו לבנות תכנית במבנה של שכבות, שמבוססת על:

  • האופן שבו הלקוחות שלכם מוציאים את כספם
  • מספר הלקוחות שהם מפנים אליכם
  • או משך הזמן שבו הלקוחות נמצאים אתכם

– התמקדו ברווחים של הלקוח, במקום בהגדלת מכירות החברה.

2. בחרו בגמול הנכון

לא לכול סוג של ענף או לקוח יש את אותה מוטיבציה שתגרום ללקוח להישאר נאמן לעסק. אמנם, מועדון לקוחות יכול לסייע לחיזוק המותג ולבניית המודעות, אבל ההתמקדות בתגמולים שמציעים את הערך הגבוה ביותר ללקוחות שלכם, חשובה הרבה יותר מאשר הענקת מתנות בייצור המוני שנושאות את חותמת הלוגו של העסק שלכם.

תצליחו ליצור השפעה חיובית רבה יותר על השורה התחתונה כאשר תתמקדו במה שיגרום ללקוחות שלכם להרגיש מיוחדים, מאשר אם תציעו להם פרסים שנראים רק כתמריץ לקנות עוד.

למשל, אם אתם מנהלים מסעדה משפחתית, תוכלו ליצור "קיר תהילה" שעליו יופיעו שמות או תמונות של הלקוחות הנאמנים שלכם. ואם אתם תאגיד היי-טק, תוכלו ליצור תכנית לפיה הלקוחות הטובים ביותר יקבלו גישה מוקדמת למוצר/שירות חדש לפני שהוא בכלל יוצא לשוק הכללי.

יכול להיות שצורות ספציפיות אלה של הערכת לקוחות לא מתאימות לעסק הספציפי שלכם, אבל תוכלו להתבסס על אותם עקרונות בבניית תכנית מועדון הלקוחות שלכם. כאשר אתם יכולים להעלות את הלקוחות שלכם למעמד של סלבריטאים או לספק להם יתרון תחרותי, תצליחו להגדיל את הסיכוי שהלקוחות יחזירו לכם טובה כשיספרו עליכם למעגל החברתי שלהם או לעמיתים בעבודה, מה שיסייע לכם ליצור נראות טובה וגישה חיובית יותר למותג שלכם.

3. צרו מערכת קלה לשימוש

קלות השימוש היא קריטית, גם ללקוחות וגם לעובדים שלכם. חשבו על הלקוחות האידיאליים שאתם רוצים לכלול בתוכנית. מהי הדרך הקלה ביותר לגרום להם להצטרף למועדון הלקוחות? האם יהיה עליהם למלא טופס נייר שמגיע עם המוצר או למלא טופס מקוון? ברגע שיהפכו לחברי התכנית, האם יוכלו לקבל גישה להטבות עם כרטיס המועדון שלהם? או האם תספקו להם שם משתמש שבעזרתו יוכלו לקבל גישה להטבות, כשירצו בכך? לא משנה באילו שיטות תבחרו, זכרו לדאוג לגישה קלה וידידותית ללקוחות.

4. הדריכו את הצוות שלכם

השני בחשיבותו לקלות השימוש היא יכולת צוות העובדים לגרום ללקוחות הנאמנים להרגיש מיוחדים. כאשר אתם יוצרים מועדון לקוחות, אמנו את אנשי הצוות שנמצאים באינטראקציה הרבה ביותר עם הלקוחות. והכוונה היא לכול אנשי הצוות, מאנשי המכירות ועד לנותני השירות ולכול מי שיש לו אינטראקציה ישירה עם בסיס הלקוחות.

אם הלקוח שואל את אחד מאנשי הצוות על תכנית המועדון, הוא אמור להיות מסוגל לספק תשובה ושירות מהירים. הצוות בחזית, צריך להיות מסוגל להתמודד עם תרחישים אלה מבלי שהלקוח יועבר מעובד לעובד.

5. שווקו את התכנית שלכם

כשאתם יוצרים את השיווק לתכנית מועדון הלקוחות שלכם, מומלץ לנקוט בגישה רבת "מגעים".

– קודם כל, שווקו את התכנית ללקוחות הקיימים למען המודעות והתמריץ.

– לאחר מכן צרו מערכת שיווק נוספת. כשלקוחות שמצטרפים למועדון מקבלים מידע חדש לגבי העסק שלכם. כך הם יכירו את המוצרים או השירותים הנהדרים שאתם מציעים וכחברי מועדון יוכלו לנצל את ההטבות.

במחזור מכירות טיפוסי אתם צריכים "לגעת" בלקוח מספר פעמים לפני שהוא מבצע את החלטת הקנייה שלו. כאשר אתם מספקים ללקוח הטבה ספציפית, הרבה יותר סביר שתמשכו את תשומת ליבו ותצליחו לגרום לו לבצע פעולה במהירות רבה יותר. זה יקטין את הוצאות הפרסום שלכם, ייצור מכירות נוספות ויצור שגרירים לעסק שלכם שיעבירו מפה לאוזן, ויפיצו את החדשות הטובות על העסק שלכם גם במדיה החברתית.

6. עקבו אחר המשתתפים, התגמולים וה-ROI (החזר על ההשקעה-return on investment).

מעקב אחר הפעילות וההתקדמות חיונית כדי למקסם את היכולת שלכם ליצור מערכות יחסים טובות יותר עם הלקוחות ולהשיג רווחיות מקסימלית.

כדי לגרום ללקוחות שלכם להרגיש שהם מיוחדים, עליכם ללכת מעבר לברכת ה"ברוכים הבאים למועדון". כאשר אתם מנהלים אינטראקציה עם לקוחות אלה כדאי להפנות אותם חזרה לביקור או לרכישה האחרונה שלהם, ולהמליץ להם על מוצרים או שירותים שוטפים שתואמים את הצרכים שלהם.

בנוסף, אם אתם אכן יוצרים תכנית שכבתית, תוכלו לבנות את התרגשות הלקוח כשתודיעו לו שהוא מתקרב לסטטוס חדש או לברך אותו על מעמדו כלקוח מועדף.

ואל תשכחו את השורה התחתונה. מועדון לקוחות שמנוהל היטב יוצר יותר הזדמנויות להצלחה.

על ידי מעקב אחר ה-ROI בתכנית מועדון הלקוחות, תוכלו להתאים את השיווק שלכם, את כללי התכנית ואת ההטבות בהתאם, וליצור מצב win-win לעסק וללקוחות שלכם.
6 צעדים אלה מתאימים לכול מי שמחפש להגדיל את המכירות למען קידום עסקים קטנים ובינוניים בעולם התחרותי המאתגר שמאפיין את עידן הגלובליות והאינטרנט.
התגמולים וה-ROI (החזר על ההשקעה-return on investment).
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support